Friday, May 17, 2013

Aromatični kolač od rogača



Znam da možda nije baš sezona za ovu vrstu kolača, ali toliko je dobar da nisam mogla da odolim.
 Kada sam kupila pakovanje rogača, prvo mi je danima predivno mirisao ormarić u kuhinji gde sam smestila kutijicu, dok ne naletim na dobar recept. Htela sam nešto sjajno. I našla sam ovo.  Dok sam ga pekla, cela kuća je mirisala , ne mogu vam opisati...ono…na majčin zagrljaj, na spokoj, na dom u kome stanuje sreća . Prvi zalogaj je tek posebna priča. Ma, simfonija ukusa. Stvarno nisam očekivala nešto baš toliko dobro, aromatično i sočno. Mislim, ipak su to sve jednostavni sastojci, kolač za svaki dan . Da, baš za svaki dan. I zato, evo ga ovde..pa ako vam ovih dana dosade poslastice sa jagodama...ili nam ukliza još koji kišni dan, nalik na ranojesenji , Vi izvolite…
Rogač je inače izuzetno zdrava namirnica, potpuno neopravdano zanemarena u svakodnevnoj ishrani na našim prostorima. Prebogat je kalcijumom, a kažu da odlično utiče i na smanjenje masnoća u krvi.


Sastojci:
  • 4 jaja
  • 200 gr šećera ( 150 gr od šećerne trske + 50 gr kristal šećera)
  • 1 kesica vanillin šećera
  • 1 prašak za pecivo
  • 150 gr brašna (50 gr integralnog pšeničnog + 100 gr oštrog pšeničnog)
  • 150 gr mlevenog rogača
  • 1 dl mleka
  • 2 dl ulja ( 1,5 dl suncokretovog + 0,5 dl maslinovog)
  • 100 gr suvog grožđa
  • 3 kašike ruma
  • 4 jabuke ( oko 600 gr)
  • 1 kašičica cimeta
  • naribana korica 1 limuna (samo ako imate neprskane, domaće, inače ne preporučujem)
Za glazuru:
  • 150 gr crne čokolade
  • 100 gr maslaca
  • par kapi ulja
Postupak:

Suvo grožđe potopite u rum.
Odvojite žumanca i belanca, pa od belanaca umutite šam i ostavite sa strane.
Žumanca,šećer, vanillin šećer izmutite mikserom, pa dodajte ulje, mleko, koricu limuna, cimet i dobro izmiksajte.
Umešajte rogač , brašno , prašak za pecivo.
Zatim dodajte narendane jabuke, suvo grožđe oceđeno od ruma,  promešajte i na kraju pažljivo umešajte šam od belanaca, da se sve lepo sjedini.
Pleh namažite maslacem i pospite brašnom , pa ulijte smesu i stavite u rernu zagrejanu prethodno na 180 C da se peče oko pola sata.
Kada se prohladi, premažite glazurom koju pravite tako sto u šerpici sa debelim dnom rastopite čokoladu sa maslacem i dodate par kapi ulja. Kada se ohladi secite.
Inače, kolač je jako izdašan. I može da stoji par dana, ne gubi ni sočnost, ni ukus.




5 comments:

  1. Predobro izgleda, bas mami. Volim kolace sa rogacem i isto mislim da su dugo socni.

    ReplyDelete
  2. Ne znam da li sočnije izgleda kolač ili glazura! Njam!! :)

    ReplyDelete
  3. mmmm, tako sočno izgleda, ovo moram praviti uskoro...

    ReplyDelete
  4. Probala sam ovaj mirisni kolač, mnogo dobar, nestižem da pišem u zadnje vreme, ali potrudiću se slikala sam, biće objavljno koji dan. Hvala za recept

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam bila odusevljena ukusom i socnoscu, bas mi je drago sto ti se dopao. A i izdasan je, mozes bataljon da posluzis...Vidim da te nema, mislila sam da ste na odmoru....Sledeci put dodji na blogerijadu, da se upoznamo...ako se ne upoznamo ranije...hi,hi...

      Delete