Monday, June 17, 2013

Grudvice od badema punjene čokoladom



Džaba mi oni sažeti ,milionputapročitani principi Geštalt terapije koje sam još kao srednjoškolka ( u obaveznoj fazi „želim da studiram psihologiju“) držala izlepljene po frižideru...“ Živi sada i ovde, a ne u prošlosti ili budućnosti...“
Eh, čovek je proklet...uvek čezne za onim što nema.

 Dok me je smaralo ono ušljivo vreme (u nevreme) vapila sam za suncem i vrućinom...da mi je samo da konačno raskomotim prstiće u japankama, nabacim omiljenu gilipterku i bermudice...( ne šorc, nikako, nošenje šorca u mojim godinama ume da rastuži, što nosača, što posmatrača...a to nam nikako ne treba...).
I evo, stiglo sunce i vrućina sa njim a ja pravim nekakve grudvice...tipični keksići iz repertoara novogodišnjih. Ne znam koji mi je andrak. Klima radi. Konačno.


Sastojci:

  • 125 gr maslaca
  • 100 gr šećera
  • 1 jaje
  • 1 vanilin šećer
  • 200 gr brašna
  • prstohvat soli
  • 100 gr sitno mlevenih badema, blanširanih
  • 60-70 gr čokolade Milka noisette
  • šećer u prahu za valjanje

Postupak:

Dan ranije (ili bar nekoliko sati ranije) blanširajte bademe. Ja stavim vodu da proključa, prelijem njom bademe i ostavim da odstoje par minuta, pa ocedim i skidam kožicu, ide lako i brzo. Bitno je da se pre mlevenja ostave da se prosuše. Ja ih vrlo kratko i prepečem na tiganju, ali da ne promene boju. 
Ovo je neophodno ako hoćete da dobijete baš prave grudvice, nežno bele boje. Ja sam pravila i od sirovih , neljuštenih badema. Ukus je isto sjajan, ali nisu tako dekorativni.
Umutite mikserom razmekšali maslac i šećer sa vanilinom. Dodajte jaje. Zatim postepeno dodajte prosejano brašno sa prstohvatom soli. Na kraju dodajte bademe i sve dobro sjedinite. Ja masu ostavim bar sat u frižideru. Naročito ako je jako toplo kada ih pravim
Od testa uzimajte male komadice , u njih utisnite po pola kockice čokolade . Obavezno Milka noisette, ima neki sjajan šmek, kao stvoren za ovo testo od badema. Uvaljajte u kuglicu. Ja ih radim da teže otprilike 20 gr, i od ove smese ih ispadne oko 35 komada.


Ređajte u pleh obložen papirom za pečenje i pecite u rerni prethodno zagrejanoj na 180 C. Peku se kratko, 12-ak minuta, tek da se malo zažuti na dnu...moraju ostati bele.


Kada se prohlade, uvaljati u prah šećer.





9 comments:

  1. :) Keksići su suepriška...
    Drago mi je da sam te upoznala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A tek meni...jos sa Coolinarike pratim kakve majstorije spremaju Miki i Jojo...i konacno...fino je kad price dobiju lica...

      Delete
  2. ovo sam probala na kraju. Meki , tope se u ustima. Pravim prvom prilikom . Da znaš da smo se otimali za tanjir :D ali na kraju su deca ipak pobedila .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaooo, baš mi je drago. A posebno što su deca pobedila : )

      Delete
  3. :))) Jesi šašava :)

    Nego, ove grudvice si tamo na Adi stidljivo samo spustila na sto i poklopila nečim, tako da smo predveče, kad je krenulo pakovanje, svi shvatili da imamo "nov skoro pa nenačet slatkiš" :) Ja sam kući ponela većinu, i skroz se radovala svakom primerku pojedenom kasnije. Ponela sam desetak komada u ponedeljak na posao, i glockala uz kafu (dve), i moram ti reći da ništa drugo nisam jela do uveče (niti htela, niti jela, ovo mi je baš bilo taman-taman u svakom smislu :)

    Eto da znaš da si me na'ranila lepo :)

    p.s.
    I carska je bila odlična (i to sam probala tek kod kuće), i upala je na personal-top-5 onoga što mi se najviše dopalo sa Ade :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joj, da samo znaš koliko mi je drago što ti se dopalo..Ti si meni, ono,štobisereklo pravi autoritet među food blogerima...mlogo volem i poštujem kako i šta radiš na svom blogu, i pratim odavno.Tako, da, ako sam tebe naranila, ihhhhh...kako sam ponosna!

      Delete
  4. Eeeeee, ovo je bilo na Adi...tek kad meni neko ostavi komentar, setim da se kliknem na blog pa da vidim šta ima, nešto sam skroz rasejana ovih dana, pisala sam neki nesrećni seminarski...Ja na Adi nisam ništa probala ( toliko o tome da sam pobedila anoreksiju, koliko god da izgledam normalno, ona je uvek tu negde ) ali sam ovo smotala sa još par stvari da ponesem bratu, i njemu su se baš dopale! Inače ne voli kolače koji nisu kremasti, ali Ivanine mafine, Sanjin svadbeni kolač i ove tvoje grudvice je smandrljao bez problema, a za malo i ja da popustim, ali nisam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajana, svako se sa ponečim bori ( bude čoveku lakše valjda kad to ima u vidu), tebi je zapalo to, samo napred i uspećeš, svi mi ustajemo i padamo i opet ustajemo.... u svakom slučaju imaš podršku blogosfere. Drago mi je što se bratu dopalo, lepo je znati da si nekog bar malecko usrećio,pa čak i sa hranom. I srečno na tom seminarskom...

      Delete
    2. Hvala <3 Imam ja i previše podrške, samo pameti nemam :-P

      Delete