Friday, February 22, 2013

Varivo od crvenog sočiva



Ovi sumorni zimski dani prosto inspirišu da se igrate bojama. Naravno, i u kuhinji.
 Posle hleba od bundeve,čudesno narandžaste boje, ostajemo u istom tonu. Evo recepta za jedno predivno kremasto varivo. Tek je malo neobičnog ukusa...pogodno za one koji bi da naprave mali iskorak ka egzotici. Priprema se izuzetno brzo ( opet kec iz rukava za sve nas prezaposlene...).


Inače, sa ovim receptom prvi put učestvujem u foodblogerskoj igrici Ajme, koliko nas je. Milica sa bloga Na tanjiru za februar je zadala temu praziluk.

Znala sam da mi neće biti problem da izaberem recept. Ovo povrće zavolela sam još kao dete. Sećam se nane kako ranom zorom sa pijace u Kruševcu donosi svež mladi kajmak, i praziluk. I onda mi za doručak naseče praziluk na male valjke, pa na polovine, a ja odvajam listiće, bockam ih u slanik i krkam sa lebom i kajmakom. Praziluk kod mene ide u sve. Dobro de, ne ide u deserte...ali nikad se ne zna...



Sastojci:

1 manji praziluk
1 konzerva paradajez pelata-400 gr, može se smanjiti po ukusu
1 konzerva kokosovog mleka-400 gr
180 gr crvenog sočiva
600 ml vode
2 kašičice kurkume
1,5  kašičice soli
pola kašičice kumina, malo ljute paprike u prahu (Jalapeno)
maslinovo ulje- 4 kašike
pavlaka za kuvanje- za ukrašavanje

Priprema:

Na maslinovom ulju propržiti sitno seckani praziluk. Dodati oprano crveno sočivo, paradajez pelat, kokosovo mleko, kukrumu, so, promešati, pa naliti vodu.
Pred kraj kuvanja dodati kumin i ljutu papriku. Kuva se na laganoj vatri 20 do maksimalno 30 minuta, uz povremeno mešanje. Videćete, gotovo je čim se sočivo raskuva. Po želji, ukrasite pavlakom. Odlično je i sutradan.






2 comments:

  1. mmmmm, ovo varivo je sigurno jaaako mirisno! baš mi se sviđaju sastojci!
    odličan zimski ručak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stvarno je jako ukusno, a tako jednostavno...Probaj ...

      Delete